Fit blijven tijdens de coronacrisis

Helaas kunnen we de komende tijd niet trainen bij de RSV en zal het waarschijnlijk ook nog wel even duren voordat er weer gevoetbald kan worden.
Toch is het van belang om de conditie op peil te houden en lekker fit te blijven.
Zoals beloofd geef ik hierbij wat tips en trainingsschema's om zelfstandig en gericht te kunnen trainen. (Uiteraard op een veilige manier, rekening houdend met alle maatregelen die ons zijn opgelegd!)
 
Iedere maand plaatst Hilco de Boer, Trainingscoördinator scheidsrecterszaken van de KNVB, trainingsschema's op de website van de KNVB.
Onderaan dit bericht staan 2 bestanden die Hilco met ons allen heeft gedeeld om te trainen. Er zijn voor zowel scheidsrechters als assistent-scheidsrechters volledige trainingen voorbereid, voor een ieder 6 trainingen.
 
De bijbehorende tekeningen zijn gemaakt voor een voetbalveld en zoals iedereen wel weet is het momenteel niet toegestaan om een terrein van een voetbalclub te betreden. Toch kan je makkelijk trainen op een open veld in de buurt als je die ter beschikking hebt, maar je kan ook op een (fiets)pad prima trainen. Trainen op het asvalt is een prima alternatief. Je kan dan welliswaar niet de tekeningen aanhouden, maar je kan wel de verschillende oefeningen uitvoeren.(Intensiteit, aantal series, rust tussendoor, duur van de blokjes, etc.).
 
!!!ATTENTIE!!!
Graag wijs ik je wel op de maatregelen die aan ons zijn opgelegd door de regering.
 
Zorg dat je tijdens de training, waar je deze dan ook uitvoert, ten alle tijde minimaal 1,5 meter afstand houdt van anderen. Probeer een rustige locatie te zoeken om te trainen en vermijd drukke plaatsen.
Let ook op je persoonlijke hygiëne door regelmatig je handen te wassen en als je moet niezen of hoesten dit in de binnenkant van je elleboog te doen.
Neem voor de zekerheid ook een pakje met zakdoekjes mee zodat je tijdens het trainen altijd je neus kan snuiten als dat nodig is.
 
Daarnaast het dringende advies om binnen te blijven als je klachten vertoond zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts, ook als de klachten slechts licht zijn!! Denk aan de gezondheid van je zelf en anderen!!
Als je niet naar buiten kan zijn er genoeg alternatieven om binnen te trainen. Op het internet vind je genoeg filmpjes om thuis een pittige workout te doen. Op bijvoorbeeld Youtube is genoeg te vinden hierover. Ook kan je binnen genoeg krachtoefeningen doen.
 
Ik wens iedereen veel succes met de trainingen en als het nodig is zal ik extra trainingen, zoals die van Hilco de Boer, delen op onze website.

Onderwerp: 

Groepen: 

Zichtbaarheid: 

Openbaar

Bestand: